Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
7. ročník
Informatika
Programování – podmínky, postavy a události
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 9h
Odkaz na učivo ve zdrojích
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Zdroje učebnice Programování ve Scratch pro 2. stupeň základní školy (https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-pro-2-stupen-zakladni-skoly) Výukové metody a formy Samostatná práce ve dvojici, diskuse, objevování, experiment, problémová výuka, praktické činnosti |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Člověk a svět práce 7. ročník ROBOTIKA |
|||||||||||
Modelování pomocí grafů a schémat
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 6h
Odkaz na učivo ve zdrojích
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Zdroje metodika Základy informatiky pro 2. stupeň ZŠ (https://imysleni.cz/ucebnice/zaklady-informatiky-pro-zakladni-skoly) Výukové metody a formy Diskuse, badatelská výuka, problémové úlohy, samostatná práce, práce ve dvojicích/skupinách |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Kreativita
| |||||||||||
Programování – větvení, parametry a proměnné
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 13h
Odkaz na učivo ve zdrojích
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Zdroje učebnice Programování ve Scratch pro 2. stupeň základní školy (https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-pro-2-stupen-zakladni-skoly) Výukové metody a formy Samostatná práce ve dvojici, diskuse, objevování, experiment, problémová výuka, praktické činnosti |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
Tvorba mediálního sdělení
Fungování a vliv médií ve společnosti
Vnímání autora mediálních sdělení
Stavba mediálních sdělení
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
| |||||||||||
Počítače
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 5h
Odkaz na učivo ve zdrojích
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Výukové metody a formy Diskuse, praktické činnosti, ukázky, výklad |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
Stavba mediálních sdělení
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
| |||||||||||
