Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Charakteristika školy


ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Přesný název školy: Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Identifikátor právnické osoby: 651 038 537
IČ: 75111586
DIČ: CZ 75111586

Škola sdružuje: mateřskou školu
- IZO: 107588315
- kapacita 70 žáků

základní školu
- IZO: 102578753
- kapacita 160 žáků

školní družinu
- IZO: 117900125
- kapacita 30 žáků

školní jídelnu
- IZO: 102906645
- kapacita 290 žáků

ÚPLNOST, VELIKOST A VYBAVENÍ ŠKOLY
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn je úplná škola s devíti postupnými ročníky. Na prvním i druhém stupni je po jedné třídě v ročníku.
Škola má dvě budovy. V hlavní budově - budova II. stupně - se nachází ředitelství ZŠ, kmenové a odborné učebny, které slouží ke vzdělávání žáků 2.stupně, tělocvična a kancelář Sportovní akademie.
V druhé budově se nachází učebny pro děti 1.stupně, školní družina a školní jídelna.

Vybavení školy
Škola disponuje jednou tělocvičnou a hřištěm. Ve škole je zřízena počítačová učebna vybavená 17 počítači, školní dílna, kuchyňka, keramická dílna, multimediální učebna a učebna pro výuku praktik z fyziky, chemie a přírodopisu. Učebny jsou vybaveny interaktivními tabulemi nebo interaktivními projektory. Celá škola je kompletně zasíťována, v dolní budově též pomocí Wi-fi ve třídách. V budově I. stupně je výdejna obědů s jídelnou. Provozujeme školní družinu a odpolední volnočasové aktivity.

Charakteristika pedagogického sboru:

 Ve škole je zaměstnáno celkem 15 pedagogických zaměstnanců. Z toho pět učitelů 1. stupně, osm učitelů 2. stupně a dvě vychovatelky školní družiny. Ve škole je též zaměstnán kvalifikovaný školní psycholog.

Z toho členění dle kvalifikace:

 

odborná kvalifikace

splňuje kvalifikaci

nesplňuje kvalifikaci

celkem

učitel prvního stupně základní školy

4

1

5

učitel druhého stupně základní školy

7

1

8

vychovatel

2

0

2

celkem

13

2

15

 

Aprobovanost výuky:

 

 1. stupeň

předmět

%

Český jazyk

81

Cizí jazyk

100

Matematika

79

Prvouka

100

Přírodověda

33

Vlastivěda

50

Hudební výchova

100

Výtvarná výchova

33

Praktické činnosti, pracovní výchova

100

Tělesná výchova

100

Volitelné předměty

0

 

 

 2. stupeň

předmět

%

Český jazyk

100

Cizí jazyk (Aj, Nj)

21

Matematika

100

Chemie

100

Fyzika

100

Přírodopis

100

Zeměpis

0

Dějepis

0

Občanská výchova, Výchova k občanství

0

Rodinná výchova, Výchova ke zdraví

0

Hudební výchova

0

Výtvarná výchova

0

Praktické činnosti, Člověk a svět…

0

Tělesná výchova

50

Volitelné předměty

38

Estetická výchova

0

Informační technologie

0

 

 

Věkové složení pedagogického sboru:

                Věkové složení je vyvážené – zastoupena jak zkušenost (zaměstnanci s praxí nad 32 let),  tak i významné zastoupení  zaměstnanců s praxí do 10ti let. Díky částečným úvazkům je zajištěna i celkově dobrá úroveň celkové aprobovanosti ped. sboru.

 Přijímání nových zaměstnanců: v kompetenci ředitele školy, ve spolupráci se zástupcem jsou prováděny přijímací pohovory.


Ročníkové a celoškolní projekty
Projekty dotvářejí obsah vzdělávacího procesu ročníků i celé školy. Zařazované formy projektů jsou: ročníkové (krátkodobé, celoroční) a celoškolní (taktéž krátkodobé i celoroční). Příprava, realizace, výstupy a evaluace projektů zvyšují efektivitu vyučovacího procesu, motivují žáky a podporují spolupráci všech pedagogů a žáků.

Spolupráce s rodiči
Informovanost rodičů o plánování, průběhu a výsledcích vzdělávání žáků
Rodiče jsou o průběhu vzdělávání žáků informováni průběžně mimo jiné na třídních schůzkách nebo konzultacích jednotlivých vyučujících. Mají možnost se prostřednictvím internetu pravidelně seznamovat se školními akcemi a projekty. Dobrá komunikace s rodiči je jedním z hlavních cílů školy. Velmi podstatné pro správnou realizaci školního vzdělávacího programu je právě vtažení rodičů do procesu vzdělávání svých dětí, toho není možné bez kvalitní vzájemné komunikace dosáhnout. Předávání informací je v rámci informačních schůzek, pomocí Školního zpravodaje (vychází po dvou měsících),  webových stránek a informačního systému KOMENS (přístup přes webové stránky školy, zároveň přístup ke klasifikaci).
 

Školská rada
Byla ustanovena dne 23.2.2006.

Partneři školy
Jsme školou úzce spolupracující se Sportovní akademií a s dalšími sportovními organizacemi a institucemi ve Špindlerově Mlýně, které odborně podporují rozvoj školy, vzdělávací program a jeho evaluaci.
Partnerskou školou je Neumühler – Schule ze Schwerinu. Spolupráce je formou výměnných pobytů dětí a učitelů s cílem rozvíjet vzájemné poznání, kulturní a humanistické hodnoty.