Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
6. ročník
Informatika
Kódování a šifrování dat a informací
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 9h
Odkaz na učivo ve zdrojích
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Zdroje metodika Základy informatiky pro 2. stupeň ZŠ (https://imysleni.cz/ucebnice/zaklady-informatiky-pro-zakladni-skoly) Výukové metody a formy Diskuse, dramatizace, heuristický rozhovor, badatelské aktivity, problémové úkoly, samostatná práce, práce ve dvojicích/skupinách |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
|
Člověk a svět práce 6. ročník ROBOTIKA |
||||||||||
Práce s daty
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 10h
Odkaz na učivo ve zdrojích
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Zdroje Práce s daty (https://imysleni.cz/ucebnice/prace-s-daty-pro-5-az-7-tridu-zakladni-skoly) Výukové metody a formy Samostatná práce, diskuse |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Rozvoj schopností poznávání
|
Člověk a svět práce 6. ročník ROBOTIKA |
||||||||||
Informační systémy
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 3h
Odkaz na učivo ve zdrojích
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Zdroje metodika Základy informatiky pro 2. stupeň ZŠ (https://imysleni.cz/ucebnice/zaklady-informatiky-pro-zakladni-skoly) Výukové metody a formy Diskuse, problémové úlohy, badatelské aktivity, samostatná práce, práce ve dvojicích/skupinách |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
| |||||||||||
Programování – opakování a vlastní bloky
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 11h
Odkaz na učivo ve zdrojích
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Zdroje učebnice Programování ve Scratch pro 2. stupeň základní školy (https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-pro-2-stupen-zakladni-skoly) Výukové metody a formy Samostatná práce ve dvojici, diskuse, objevování, experiment, problémová výuka, praktické činnosti |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Rozvoj schopností poznávání
| |||||||||||
