Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
9. ročník
Informatika
Programovací projekty
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 12h
Odkaz na učivo ve zdrojích
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Zdroje učebnice Programování ve Scratch II – projekty pro 2. stupeň základní školy (https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-ii-projekty-pro-2-stupen-zakladni-skoly) Výukové metody a formy Samostatná práce, praktické činnosti, diskuse, projektová výuka |
|||||||||||
Digitální technologie
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Učivo - celkem 15h Hardware a software
Sítě
Bezpečnost
Digitální identita
Odkaz na učivo ve zdrojích
(tradiční téma – bezpečnost)
(téma – digitální identita)
|
Závěrečné projekty
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák: |
Popis (celkem 6h) Vyučující může alokované hodiny využít na dokončování programovacích projektů, ale může také zvolit projekt pro interdisciplinární a mimoškolní aplikaci informatiky, např. vytváření digitálních modelů jevů, webové stránky, aplikace v chytré domácnosti a další. Alternativou může být také příprava na soutěž v robotice, programování. Projekt má sloužit k prokázání tvůrčího přístupu žáků k řešení problémů. |
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Výukové metody a formy Projektová výuka, samostatná/skupinová práce |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Komunikace
Kreativita
Rozvoj schopností poznávání
| |||||||||||
