Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
2. ročník
Matematika
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
– obor přirozených čísel do 20 s přechodem přes desítku – obor přirozených čísel do 100 – zaokrouhlování čísel – čtení a zápis čísla v desítkové soustavě, vztahy <, >, = – orientace na číselné ose – sčítání a odčítání přirozených čísel do 100 – písemné algoritmy početních operací sčítání a odčítání (rozšiř. učivo) – násobilka 2, 3, 4, 5 – jednoduché slovní úlohy s užitím osvojených operací
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
– jednoduché aplikace na PC – vyhledávání informací na internetu |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti morální rozvoj, řešení problémů (nakupování) Komunikace
Poznávání lidí
Kreativita kreativita (stavby z těles) Psychohygiena
Sebepoznání a sebepojetí sebereflexe (práce s chybou) | |||||||||||
ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
– orientace v čase: hodina, minuta, den, týden, měsíc; - určování času; jednoduché převody času - závislosti a jejich vlastnosti – tabulky, logické řady
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
– jednoduché aplikace na PC – vyhledávání informací na internetu |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
| |||||||||||
GEOMETRIE V ROVINĚ A V PROSTORU
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
– základní útvary v rovině: lomená čára, úsečka, čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh, čtyřúhelník – základní útvary v prostoru: koule, krychle, kvádr, jehlan, válec, kužel – délka úsečky, jednotky délky (cm, dm, m)
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
– jednoduché aplikace na PC – vyhledávání informací na internetu |
|||||||||||
FINANČNÍ GRAMOTNOST
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
– manipulace s papírovými mincemi a bankovkami, úkoly na PC, výměnný obchod |
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
– jednoduché aplikace na PC – vyhledávání informací na internetu |
|||||||||||
Projekt ESF - Zkvalitnění výuky přírodních věd
Výukové materiály zhotoveny v sw ACTIVINSPIRE, sdílené na disku "L". Více viz Učební zdroje
